Hoe CAW jou kan helpen
Je kan bij het CAW terecht met elke vraag, bezorgdheid of probleem. Dat is altijd en overal gratis. Wanneer je contact opneemt met één van hun hulpverleners, verhelderen ze eerst samen je vraag en je situatie. Daarna kunnen ze je advies en informatie of kortdurende hulp geven. Dat kan bijvoorbeeld gaan over helpen bij je administratie of andere praktische zaken of een aantal gesprekken om je verder te helpen.
Als het nodig is, wijzen ze je de weg naar andere diensten in het CAW of naar andere organisaties. Jij kiest steeds waarbij je hulp wilt, zij helpen je bij het zo goed mogelijk maken van die keuzes.
Chat met een medewerker
De chatroom van het CAW is open van maandag tot en met vrijdag van 13.00 uur tot 17.00 uur. De medewerkers van het CAW chatten maar met één oproeper tegelijk. Een chatgesprek duurt maximum één uur, zodat ook anderen de kans krijgen om te chatten.
Als er teveel oproepen tegelijk zijn, bestaat de kans dat je later nog eens opnieuw moet proberen.
Vooraleer je begint te chatten, zal wat algemene informatie gevraagd worden: een naam (mag een schuilnaam zijn), je leeftijd, je geslacht en de regio waar je verblijft. Door de info kan de medewerker je een betere antwoord geven, terwijl je toch anoniem kan blijven.
De zitdag van CAW vindt plaats in het Sociaal Huis Diksmuide
IJzerheemplein 4
8600 Diksmuide
Elke maandag van
- 9.00 tot 12.00 uur (zonder afspraak)
- 13.30 tot 16.30 uur (op afspraak)
Heb je een dringende vraag? Kan je niet direct langskomen?
Je kan zowel telefonisch als online contact opnemen met CAW via:
- 0800 13 500
- Online chatten
Sociaal huis open op afspraak
Het sociaal huis is enkel open op afspraak. Neem telefonisch of via mail contact op om een afspraak te maken.